marți, 10 mai 2011

România de mâine s-a născut azi la Scorţeni

Mă tot întreb de la o vreme care este diferenţa dintre un om sărac, neinstruit, care îşi vinde demnitatea şi un politician care îşi cumpără privilegiile (demnităţile) mituind un astfel de cetăţean?! Am rămas în gând cu această dilemă de multă vreme şi anume de când în România noastră, acest negoţ al conştiinţelor a ajuns la rang de strategie politică. În naivitatea mea, am crezut o vreme că votul cumpărat, căci despre el este vorba, este doar o găselniţă a unor nenorociţi de politruci care nu mai au nimic sfânt şi se folosesc de slăbiciunile unei pături neinstruite a societăţii. M-am înşelat. Politrucii nenorociţi au găsit în fiecare colţ de ţară oameni mărunţi, gata oricând să se vândă pentru o găleată, un mititel, o pereche de chiloţi ori o sută de lei.  Scârbavnicii au înţeles că această lume, pierdută în marasmul ignoranţei şi al sărăciei, este a lor. O lume îngenuncheată de sistemul clientelar mafiot pe care tot ei îl conduc. Calculul nenorociţilor din politică pe care îi întâlnim la tot pasul (de la nivel local până la nivel central) este unul simplu: fură pe rupte din banul public, se îmbogăţesc, nu fac absolut nimic pentru eradicarea sărăciei şi a neinstruirii unei largi pături de cetăţeni, pentru ca ma apoi să se întoarcă tot la aceştia, din patru în patru ani, pentru a le cumpăra votul şi finalmente pentru a ajunge din nou la hălcile puterii. Acest plan diabolic funcţionează aproape perfect, iar scârba de politică a celor care au mai rămas şi nu îşi vând demnitatea este un aliat de nădejde al acestor hiene care ne dezbină cu bună ştiinţă.
Din păcate, politrucii nenorociţi despre care vorbesc nu au culoare politică. Ei sunt lesne de recunoscut şi îi găseşti întotdeauna în preajma puterii.
Aşadar, care este diferenţa dintre un om sărac, neinstruit, care îşi vinde demnitatea şi un politician care îşi cumpără privilegiile mituind un astfel de cetăţean? Răspunsul l-am aflat nu cu mult timp în urmă, în obscura localitate Scorţeni, care a devenit peste noapte centrul universului politic prahovean în mintea unor politruci demenţi care pentru un nimic (alegeri anticipate pentru funcţia de primar, al cărui mandat este doar de un an de zile) au debarcat în comună tot arsenalul propagandistic avut la dispoziţie cu un singur scop şi anume acela de a arăta că sunt mai puternici decât adversarul (fie el roşu, galben ori portocaliu). Am văzut acolo o armată de invadatori, bugetari ori nu, sute de maşini care circulau pe cheltuiala instituţiilor publice ori a sponsorilor privaţi, deputaţi, senatori, zeci de primari din alte localităţi, oameni de afaceri, poliţişti în civil şi tot felul de alte personaje care trăiesc din politică, îmbulzindu-se prin gospodăriile oamenilor cu oferte care mai de care mai tentante, în căutarea votului.
Am văzut cum o întreagă comună, cu mii de familii, a fost răscolită de la cap la coadă de politruci pentru care viaţa de zi cu zi a localnicilor, greutăţile şi neajunsurile lor, nu reprezentau decât un schimb fulger de păreri şi eventual o promisiune smulsă. Am văzut zeci de oameni nedumeriţi şi scârbiţi de ceea ce li se întâmplă, dar dornici de a primi o recompensă, pentru că au fost deranjaţi în sărăcia lor.
Am văzut demnitari de rang înalt ai statului român conducând, fără nicio jenă, operaţiunea „oameni la vot”. Am auzit de zeci de miliarde cheltuite pentru asta, iar într-un final am aflat că partidul aflat la putere a câştigat detaşat alegerile.
Dacă aşa stau lucrurile în politica românească, în ţărişoara noastră, nu pot decât să cred că acolo, în acea zi, la Scorţeni, s-a născut România de mâine. O Românie în care între un sărac neinstruit, care îşi vinde demnitatea şi un politician care îşi cumpără privilegiile nu se poate pune decât semnul egal.

Un comentariu:

tiby spunea...

Ai mare dreptate