marți, 4 septembrie 2012

Imposibila întoarcere

Au trecut aproape trei luni de la alegerile locale şi încă nu am reuşit să mă regăsesc în noua postură de ales local, parte dintre aceia care au depus un jurământ de credinţă faţă de urbea noastră şi cetăţenii ei.
La început, imediat după învestirea în această funcţie publică, am crezut că pot să răstorn munţii de nedreptate pe care i-am privit şi criticat ani la rând, în calitate de publicist, însă, ulterior, odată ce m-am apropiat de ei, gata să-i escaladez, s-a lăsat ceaţa. O ceaţă perfidă a intereselor care îţi sădeşte în suflet îndoiala în propriile forţe şi la un moment dat chiar teama de a-ţi continua drumul aflat la răscruce. Într-un astfel de moment, idealismul dispare, iar buna credinţă devine subiect de băşcălie şi ulterior de îngrijorare pentru cei care trăiesc pe spinarea celor mulţi. Atunci începi să regreţi gestul de a fi intrat la un alt nivel în politică şi te macină gândul unei imposibile întoarceri, prin care nu ai face decât să te recunoşti învins de un sistem nenorocit care patronează totul. Cum să le explici celor care au crezut în tine că nu-ţi găseşti locul într-o astfel de mizerie, unde eşti supus oricum compromisului, altul decât cel în interes public? Cine te crede că eşti făcut să alegi calea dreptăţii şi corectitudinii într-o societate condusă, în mare majoritate, de oameni nedrepţi şi incorecţi? Probabil foarte puţini.
În niciun caz nu mă plâng că am ajuns într-o astfel de situaţie, pentru că, în fond, nu m-a obligat nimeni să fac parte din această lume pestriţă, însă ţin să-i anunţ pe cei care cred că „am adormit” prin preajma puterii, cât şi pe propagandiştii care încearcă să arunce cu noroi, plătiţi fiind din bani publici de o încrengătură de politruci mânjiţi, că nu le va fi uşor cu mine, indiferent de situaţie. Am fost şi am să rămân fidel propriilor mele convingeri de a face lucruri bune pentru comunitate şi atâta vreme cât am să pot să o fac, fără să cer nimic în schimb, din interiorul unui sistem politic în mare parte bolnav, nu am să accept insinuările murdare ale nimănui, fie că este politruc sau propagandist.

P.S. Ieri, în jurul prânzului, am participat la o conferinţă de presă în care am explicat pe larg, în faţa ziariştilor, toate dezamăgirile legate atât de actul administrativ al oraşului la care sunt parte, cât şi faţă de argumentele subiective lansate pe unele site-uri media locale. Sunt curios în ce măsură spusele mele vor fi prezentate şi comentate în lumina adevărului pe care l-am susţinut.

Niciun comentariu: