marți, 10 ianuarie 2012

Pariu pe un porc

Zilele optimiste de sărbătoare au trecut ca un vis. Acum, după Sfântul Ion, ne întoarcem fiecare la grijile şi obsesiile lui cotidiene, care ne schimbă viaţa fără să vrem.
La trecerea dintre ani, nu mi-am făcut planuri măreţe, dar am promis, printre altele, propriei conştiinţe, că am să fiu mai drept, atât în viaţa personală cât şi în cea publică, în semn de respect pentru cei care au aşteptări de la mine. Nu ştiu dacă voi reuşi să merg de unul singur pe acest drum dificil, care traversează o societate fără morală, dar am să încerc fără rezerve. Nu îmi reproşez multe dintre cele săvârşite în vremea din urmă, însă au fost situaţii (aici mă refer în primul rând la activitatea publică) în care am fost uneori părtinitor şi alteori prea aspru cu oameni care nu sunt cu nimic mai răi ori mai buni decât alţii. Poate vă întrebaţi ce m-a determinat să îmi fac autocritica acum, la început de an. Răspunsul este simplu: sunt foarte mulţi oameni care cred în vorbele şi în raţionamentele mele şi nu vreau să-i dezamăgesc. Ei trebuie să înţeleagă că atunci când greşesc (şi se întâmplă, că doar sunt şi eu om) am tăria să recunosc acest lucru şi că nu fac greşeli din rea credinţă ori interese meschine.
După gândurile de început ale noului an, să revenim la întâmplările petrecute în ultima vreme în fascinanta noastră urbe. Vrând-nevrând, ele sunt legate de cei aflaţi la putere, care îşi fac de cap ori de câte ori au ocazia, pentru că au pâinea şi cuţitul în mână. Drept e că mai cu perdea în ultima vreme, pentru că se apropie alegerile şi succesul lor nu este garantat, aşa cum speră unii dintre ei, indiferent de câţi bani ai dispune.
Să dăm pe repede înapoi şi să vedem ce s-a întâmplat în perioada sărbătorilor. Înainte de Crăciun, armata portocalie locală a împărţit un număr record de pachete către populaţie. Se zice că aproximativ 2500. La prima vedere un gest frumos, creştinesc, dar dacă facem un simplu calcul (să zicem că fiecare pachet a costat minim 25 de lei), ajungem la concluzia că băieţii ăştia „sărăcuţi” au cheltuit peste 600 de milioane lei vechi. Păi, mă gândesc eu, de unde să fi avut ei atâţia bani, din moment ce, în marea lor majoritate sunt lefegii ori pensionari?!
Tot în perioada Crăciunului, „boierii” portocalii şi simpatizanţii lor din administraţia publică locală, în frunte cu edilul şef, au găsit de cuviinţă să organizeze ultima şedinţă de Consiliu Local din 2011 undeva la o vilă pe Valea Doftanei. Şi ce să vezi: porcul la proţap şi vinul au picat plocon de la doi afacerişti locali, abonaţi la lucrări publice, care ar fi pierdut un pariu cu edilii, în sensul că au depăşit cu mult finalizarea unor lucrări plătite cu miliarde din bani publici. Adică în loc să-i sancţioneze în consecinţă pe afacerişti pentru nerespectarea clauzelor contractuale, „boierii” se ţin de pariuri pe spinarea contribuabilului plătitor de taxe şi impozite nesimţite, votate tot de ei. Păi dacă tot au ei apetenţă pentru astfel de chermeze cu plocon, nu cumva ar trebui să pariem şi noi tot pe un porc că nu vor mai pupa alt mandat în viitoarea legislatură?

P.S. De la o vreme, s-a lăsat o tăcere suspectă în ceea ce priveşte proiectul de modernizare Calea Dacia. Surse credibile m-au informat că sancţiunea de 10 miliarde de lei vechi pe care trebuie să o plătească administraţia din bugetul local a rămas în vigoare şi trebuie obligatoriu onorată şi, mai mult decât atât, că în urma unui alt control, efectuat de reprezentanţii Comisiei Europene, s-ar fi găsit ceva fisuri pe la pilonii de susţinere deja ridicaţi. Din câte se pare, lucrărilor vor fi din nou întârziate şi nu este exclus să se lase şi cu alte sancţiuni. Deh, aici nu mai merge cu porcul la proţap! Voi reveni cu noi amănunte.

Niciun comentariu: